sexta-feira, 20 de junho de 2014

9ª Contribuição

Original aqui e igualmente disponível aqui

Can We Trust Human Beings ?

 
 
 
 
 
 
i
 
Rate This



hands-269273_640
That might sound a little weird, and I must confess that I don´t have a definitive answer…
 
Some authors believe that humans are essentially good, but civilization “corrupts” them. Others believe that man is born bad, and only society can change it.
 
During my life many people have disappointed me, somehow I´ve disappointed others and many times I disappoint myself…When I´ve decided to “expose” myself through my writting I knew that I could be “diving into troubled waters”…Of course I was aware of the “dangers” but some attitudes are terrible…
 
There´s no problem when I hear “Very nice, but that´s not what I´m looking for” or “Ok, but I´m not interested” or even “I don´t like your writting”, the problem is when I hear “Do you know who I am? – I am Mr “nr 1″ and you, well, you are nothing”, or “Before you start writting you must do this and that, and maybe one day you´ll be able to write something” or “You better go fishing if you want to eat”.
 
Where does this lead us? To people like Felicia – She´s always available to help, and to give good advices, so if the world could provide more Felicias it will be much easier to trust human beings.
 
6 bloggers like this.
 
Versão (adaptada) em Português
 
Podemos Confiar nos Humanos ?
 
Isto pode soar um pouco estranho, mas confesso que não sei responder à minha própria pergunta...
Alguns autores defendem que o homem nasce bom mas acaba "corrompido" pela sociedade. Outros entendem que o homem é "um bicho mau" e apenas a sociedade o pode moldar.
Durante a minha vida muitas pessoas desiludiram-me, eu próprio terei desiludido muita gente, e reconheço que muitas vezes me desiludo a mim próprio.
Quando decidi expor-me através da escrita sabia que estava a "mergulhar em águas revoltas" e sabia que me estava a expor a vários "perigos", mas as pessoas conseguem sempre ter atitudes inqualificáveis...
Dizerem-me "muito interessante, mas não é nada disso que procuro", "Ok, mas não estou interessado" ou "não gosto da sua escrita" é algo que não me choca minimamente, a questão é quando se entra no campo da prepotência e da arrogância: "sabe quem eu sou? Eu sou o "número 1" e você, bem, você não vale nada" ou "antes de pensar em escrever tem de fazer isto e aquilo e talvez um dia consiga escrever alguma coisa de jeito" ou "já pensou em dedicar-se á pesca? - É uma boa forma de garantir comida".
Onde é que isto nos leva? A pessoas como a Felicia - Sempre disposta a ajudar e a aconselhar. Fosse o mundo capaz de produzir mais pessoas como ela e seguramente seria mais fácil confiar nos seres humanos
 

1 comentário:

Jone Mateus disse...

Peter I must say that I loved your reflection. In my opinion you are going to be (you already are!)a great writer because this is your dream, and you are achieving it!

Jone Mateus